Верховний Суд остаточно підтвердив порушення АМПУ конкурентного законодавства у Миколаївському порту

16 лютого, 2022 · Новини
Верховний Суд остаточно підтвердив порушення АМПУ конкурентного законодавства у Миколаївському порту

У вівторок, 15 лютого Верховний Суд поставив крапку у тривалому спорі між миколаївським портовим оператором та Адміністрацією морських портів. Суд підтвердив правильність висновків Антимонопольного комітету України про вчинення держпідприємством антиконкурентних дій. Це дозволить приватній компанії вжити подальших кроків із відшкодування збитків.

Нагадаємо, що Миколаївська філія ДП «Адміністрація морських портів» (АМПУ) впродовж вересня-грудня 2017 року безпідставно ігнорувала заявки Клієнта LEGRANT на плани перевезень вантажів та прийом суден до причалу Миколаївського морського порту, що унеможливило виконання зобов’язань за укладеними договорами перевалки. Формальним приводом для відмови став незадовільний технічний стан причалу. Однак при цьому гідротехнічну споруду не було виведено з експлуатації, і, як з’ясувалося пізніше, доступ до неї отримав інший суб’єкт господарювання.

АМПУ також аргументувала залишення заявок без розгляду несвоєчасним поданням та нібито неможливістю портового оператора зберігати вантажі за поданими заявками. Втім, терміни надання заявок залежать не лише від портового оператора, але й, насамперед, від вантажовласника. Крім того, чинне законодавство передбачає можливість подання додаткових заявок. Адміністрація також не наділена повноваженими перевіряти достатність потужностей для зберігання портовим оператором вантажів.

Клієнт LEGRANT звернувся до територіального відділення Антимонопольного комітету України, яке визнало дії Миколаївської філії ДП «АМПУ» антиконкурентними.

Подальша перевірка рішення Антимонопольним комітетом України підтвердила правильність висновків територіального відділення. Втім, з ними не погодилася АМПУ, яка тривалий час оскаржувала рішення в судовому порядку. Однак суди усіх трьох інстанцій відхилили вимоги Адміністрації.

«Це рішення чітко окреслює межі повноважень АМПУ при взаємодії з портовим оператором щодо заявок на плани перевезень вантажів та прийом суден. Крім того, зібрана Антимонопольним комітетом доказова база відкриває портовому оператору можливості для подання наступних позовів на відшкодування збитків», - коментує завершення судового процесу керуючий партнер LEGRANT Тетяна Тітаренко.

Справу супроводжували радник Людмила Сизоненко та юрист Ярослав Дабіжа під загальним керівництвом керуючого партнера Тетяни Тітаренко.

Команда

Практики