Суд в черговий раз нагадав АМПУ, як повинен застосовуватися коеф. 0.7 при розрахунку вартості спецпослуг з доступу до причалів

3 квітня, 2019 · Новини

Нагадаємо, в наказі Мінінфраструктури №541 від 18.12.2015, яким затверджено тарифи за спецпослуги з доступу до причалів АМПУ, встановлений понижуючий коефіцієнт 0.7 (іншими словами, 30% знижка). Коефіцієнт застосовується, якщо зернові вантажі перевантажуються насипом на спеціалізованих терміналах за допомогою навантажувальних машин продуктивністю понад 500 т / год.

Відразу ж після прийняття наказу АМПУ "доопрацювала" норми регуляторного акта, повідомивши стивідорів, що знижка буде застосовуватися тільки при досягненні фактичної продуктивності машин, розрахованої за запропонованою адміністрацією формулою на підставі Statement of Facts (SOF).

Ще в 2016 році LEGRANT першими створили судовий прецедент, довівши право клієнта на застосування знижки. Мотивуючи своє рішення, господарський суд детально роз'яснив норму самого регуляторного акта - критерієм для визначення продуктивності навантажувальних машин повинні бути незмінні, постійні характеристики таких машин, а не ситуативна фактична продуктивність. Тому, при визначенні права кожного окремого портового оператора на застосування коефіцієнта 0,7 слід керуватися показником продуктивності, зазначеної виробником машини в технічній документації.

На підставі даного судового рішення, LEGRANT також стягнула на користь клієнта суму протиправно ненаданої знижки.

Однак, на початку 2018 року АМПУ переуклала з портовими операторами договори, що регулюють доступ до причалів. І хоча договір жодним чином не знімив і не міг змінити порядок надання знижки, адміністрація, посилаючись на виникнення "абсолютно нових правовідносин", знову відмовилася надавати знижку на підставі технічної продуктивності машин.

Оскільки клієнт LEGRANT, керуючись чинним судовим рішенням, оплачував вартість спецпослуг з урахуванням 30% знижки, АМПУ звернулася до суду з позовом про стягнення сум "недоплати".

Рішенням Господарського суду Одеської області в задоволенні позову АМПУ було відмовлено повністю. Мотивуючи своє рішення, суд погодився з позицією LEGRANT і зазначив, що новий договір був ідентичним попередньому в частині порядку розрахунку вартості послуги. Незастосування АМПУ висновків судів призводить до систематичних порушень порядку застосування коеф. 0.7, який прямо встановлено Тарифами, і фактично є ігноруванням АМПУ принципу юридичної визначеності.

Справу супроводжувала старший юрист Людмила Сизоненко під загальним керівництвом керуючого партнера Тетяни Тітаренко.

Команда