МІУ допрацює проект Змін до Порядку ведення Реєстру морських портів у зв'язку з наявністю в ньому потенційних загроз для бізнесу

4 листопада, 2019 · Новини

20 листопада в Міністерстві інфраструктури України за посередництва Американської торгової палати відбувся круглий стіл, присвячений змінам до Порядку ведення Реєстру морських портів.

В ході заходу представники стивідорів і юристи Legrant озвучили, які загрози для бізнесу несуть прийдешні зміни в портовій галузі.

Зокрема, за оцінкою Legrant, деякі формулювання проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку ведення Реєстру морських портів України" (Проект) створюють для портових операторів ризики виникнення перешкод для їх діяльності. У свою чергу державний монополіст - Адміністрація морських портів України (АМПУ) - отримує можливість регулювати діяльність стивідорів в ручному режимі. Наведемо кілька пунктів, проти яких виступають як юристи, так і бізнес.

Наприклад, Проектом передбачено, що власники морських терміналів і портові оператори будуть повинні для внесення даних до Реєстру морських портів наряду із заявою, подавати АМПУ документи і відомості, які підтверджують право власності або користування об'єктами портової інфраструктури та технічну документацію на такі об'єкти. А в разі змін в документах і відомостях, власники терміналів і оператори будуть зобов'язані надавати актуалізовану інформацію АМПУ в 30-денний термін. При цьому, виходячи з прописаних в Проекті формулювань, можна припустити, що ненадання портовим оператором інформації про припинення оренди навіть одного з десятків інфраструктурних об'єктів буде підставою для його виключення з Реєстру.

Крім того, передбачене проектом делегування АМПУ повноважень перевіряти дотримання портовим оператором вимог морської, екологічної, пожежної безпеки прямо суперечить законодавству - ЗУ "Про морські порти України" та ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

У зв'язку з озвученими бізнесом і юристами Legrant зауваженнями за результатами круглого столу було прийнято рішення про доопрацювання Проекту. Після цього документ буде винесено на повторне публічне обговорення.