Legrant в судовому порядку довела право клієнта на знижку при заході в порт

30 березня, 2020 · Новини

Юристи компанії Legrant успішно оскаржили незаконну відмову АМПУ застосовувати знижку на оплату адміністративного та корабельного зборів при послідовних суднозаходах в кілька українських портів.

Питання надання знижок в морських портах регулюються наказом Міністерства інфраструктури №316 від 27 травня 2013 року. Згідно з документом, судна закордонного плавання, які здійснюють послідовні суднозаходи в два або більше морських порти, сплачують:

• корабельний збір в розмірі 50% від базової ставки в кожному порту (або 75% в разі заходження в більш ніж 2 порту);

• адміністративний збір - тільки в першому порту заходу.

Саме з питанням незастосування зазначених знижок в Legrant звернувся великий морський агент. Справа була ускладнена тим, що рахунки були виставлені кількома філіями АМПУ за різний період (а тому на підставі різних договорів про взаємодію) і стосувалися суднозаходів різних судів. Юристи Legrant проаналізували ситуацію і подали об'єднаний позов до суду про стягнення надмірно сплачених сум портових зборів з АМПУ в особі 2-х філій.

Спочатку суд повернув позовну заяву, мотивуючи тим, що вимоги «не пов'язані» і кожен захід судна повинен розглядатися в окремому провадженні. Проте, юристи Legrant оскаржили в апеляційному порядку ухвалу суду і довели, що позов з подібними вимогами може бути розглянуто в рамках одного провадження.

Після відкриття провадження за об'єднаними вимогами, АМПУ в особі своїх філій подала кілька відзивів, в кожному з яких заявила різні позиції. Зокрема, АМПУ то підтверджувала, то заперечувала факт територіальної приналежності окремих терміналів до конкретного порту. Legrant звернув увагу суду на суперечливість заяв АМПУ і навів аргументи по кожному питанню окремо.

Суд погодився з аргументами Legrant і задовольнив позов у ​​повному обсязі. Рішення зекономить Клієнту понад 30 000 тисяч доларів США. Окрім цього, суд ще раз підтвердив право морського агента бути позивачем у справах щодо надмірно сплачених сум портових зборів.

Справу супроводжували старший юрист Legrant Людмила Сизоненко і юрист Сергій Платонов під загальним керівництвом керуючого партнера Тетяни Тітаренко.

Команда