Legrant довела протиправність несвоєчасного проведення радіологічного контролю в порту

4 червня, 2018 · Новини

До Legrant звернувся один з великих портових терміналів Одеси у зв'язку із спором, що виник між ним та Державною екологічною інспекцією щодо безпідставного не проведення радіологічного контролю вантажу.

Зокрема, в січні 2018 року Клієнт за заявкою фрахтувальника здійснював навантаження кукурудзи на судно, а також митне оформлення вантажу. Навантаження закінчилася задовго до закінчення встановленого договором сталійного часу і після видання коносаментів термінал звернувся до Держекоінспекції для проведення радіологічного контролю.

Однак Держекоінспекція, посилаючись на нібито відсутність узгодженої робочої технологічної карти (РТК) у термінала, протягом 9 днів не завершувала контроль. В результаті чого термінал зазнав збитків у вигляді демереджа.

Юристи Legrant проаналізували ситуацію і звернулися до Одеського окружного адміністративного суду в інтересах термінала для визнання бездіяльності Держекоінспекції протиправними.

Суд зазначив, що відповідно до законодавства інспектори повинні провести контроль протягом 30 хвилин. За результатами контролю на коносаментах необхідно поставити один з двох штампів: «Радіологічний контроль - ввезення / вивезення дозволено» або «Радіологічний контроль - ввезення / вивезення заборонено». Держекоінспекція порушила термін і проставила штамп з позначкою «дозволено» тільки через 9 днів. Також суд підкреслив, що суть радіологічного контролю полягає в перевірці товарів на наявність радіоактивних речовин. У зв'язку з цим, заява Держекоінспекції про відсутність на терміналі РТК не може бути виправданням для несвоєчасного проведення радіологічного контролю, оскільки ці процеси ніяк не пов'язані.

Таким чином, суд повністю підтримали позицію Legrant і задовольнив позов у ​​повному обсязі. Дане рішення є першим позитивним прецедентом по подібним спорах. Рішення також дає право терміналу звернутися з додатковим позовом для стягнення з Держекоінспекції всіх збитків, пов'язаних з простоєм судна.

Справу супроводжував старший юрист Legrant Данило Христич під загальним керівництвом керуючого партнера Тетяни Тітаренко.

Команда