Legrant довела незаконність притягнення портового оператора до відповідальності за неузгодженість РТК з екоінспекцією

19 червня, 2018 · Новини

До Legrant звернувся один з найбільших портових операторів Одеси у зв'язку ыз притягненням співробітника компанії до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. ст. 59-1 КУпАП за здійснення перевалки по робочої технологічною картою (РТК), не узгодженою Держекоінспекцією.

Як відомо, зазначена адміністративна норма встановлює відповідальність за проведення навантажувально -розвантажувальних робіт, які можуть призвести до забруднення територіальних і внутрішніх морських вод, без дозволу органів державного контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища, якщо отримання такого дозволу передбачено законодавством України. На думку екологів, таким дозволом є узгодження РТК, яке портові оператори зобов'язані отримувати у Держекоінспекції.

Проаналізувавши ситуацію, юристи Legrant звернулися до адміністративного суду з позовом про визнання незаконним та скасування постанови про притягнення до адмінвідповідальності. Суд погодився з доводами Legrant і задовольнив позов у ​​повному обсязі виходячи з наступного:

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» документом дозвільного характеру є, серед іншого, дозвіл, погодження, інший документ, який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій у господарській діяльності або без наявності якого суб'єкт господарювання не може провадити певні дії.

При цьому, вичерпний перелік документів дозвільного характеру, які можуть вимагатися від суб'єктів господарювання, встановлений на рівні ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». Таким чином, необхідність отримання документів дозвільного характеру виникає виключно після внесення таких документів до Переліку, за винятком видачі документів дозвільного характеру у сферах державного експортного контролю, державного регулювання ринків фінансових послуг, охорони державної таємниці, захисту економічної конкуренції та використання ядерної енергії. Оскільки РТК не є документом, що надає дозвіл на здійснення діяльності в зазначених сферах, на неї повинні поширюватися норми ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». Перелік не містить РТК, а в законі не йдеться про необхідність її узгодження як різновиду документа дозвільного характеру.

Виходячи з цього, суд прийшов до висновку про незаконність вимоги Держекоінспекції отримувати узгодження РТК і про неможливість притягнення до адмінвідповідальності за ч. 2 ст. ст. 59-1 КУпАП за відсутність узгодження РТК. Справу супроводжувала старший юрист Legrant Людмила Сизоненко під загальним керівництвом керуючого партнера Тетяни Тітаренко.

Команда

Практики